sträng men rättvis

Jag är ganska rättvis av mig. Jag blir på himla surt humör om jag känner att något är orättvist. Detta kan medföra smärre problem ibland, t ex när jag ska köpa presenter till folk; måste lägga till, ta bort, göra fulare paketomslagning respektive snyggare paketomslagning, allt bara för att folk ska få precis lika mycket, alltså rättvist.

Med detta som grund tyckte jag att det inte var mer än rättvist att jag skulle väcka det andra syskonet i familjen efter att jag själv blivit så bryskt väckt av mobiljäveln och Fannys überhurtiga samtal 12:33 idag.

Så därför gick jag in till kära bror Alex med min lilla iPodhögtalare 14:11, satte på "Gives you Hell" (tyckte jag passade bra) på högsta volym, körde ett litet trumsolo på sömntutans nattduksbord och drog upp jalusinen (skumstavning.se). Konstigt nog var inte denna osjälviska handling i rättvisans namn särskilt uppskattad...? Hmm, aldrig får man någon uppskattning.

Fastän Fisen och jag har våra små bustrick så är vi inte alls ett sånt där syskonpar som slår ihjäl varandra hela tiden. Han är lika knäpp som jag och kan vara lite gullig ibland. Trots allt så fick jag ju dom här megasöta gosetofflorna av honom i julklapp.

Tack Fisen!

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0