os i mitt hjärta

Här sitter man i sitt lilla vinterland och tittar ut på snön. Jag har klagat på snön jag-vet-inte-hur-många-gånger, men satans vad mysigt det är just nu. Kollar ni på OS, folket? Det måste man ju. Jag vet inte varför, men just Vinter-OS älskar jag.

Man sätter på teven vilken tid som helst och alltid är det nån som hoppar runt i snön och åker skidor, backhoppning, konståkning ja eller vad det nu är. Mysfaktor 10! Jag får sån lust att springa ut i snön och ha snöbollskrig, åka pulka som en galning eller bara lägga mig ner i snön med härliga vänner och göra snöänglar. Snö kan vara en sån glädje. Sedan springer man skrattandes in i värmen igen, totalt dygnsur, hoppar in i gosiga mjukisar och gör varm choklad, tittar på OS och hejar på svenskarna och bara myyyyyser.... mm.

Erkänn att det låter härligt! Sen är det inte bara det som är det härliga med OS, det är ju hela grejen! Att samla otaliga länder från alla världens hörn för att glömma alla krig och eländen för en stund bara för att förenas i olika grenar och få visa upp sig från en annan sida! Det är det man ska titta på. Det är det vi ska vara stolta över.




Kommentarer
Postat av: fanny

ledsen att säga det, men du är en tant. min mormor får exakt samma känsla verje år.

2010-02-15 @ 22:46:31
Postat av: Amanda

STOLT FUCKING TANT!

2010-02-15 @ 23:05:25
URL: http://ajsomfaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0