en händelse på en förort

en ska som stör mig. mycket. är männsikor som hoppar på en buss, ensam och sätter sig på fyra sätet. varför liksom? alltid är det någon som sitter själv där. oftast tanter. men hur tänker dom små tanterna då när de sedan kommer tex tre eller fyra personer som åker buss en härlig dag tillsammans? inte alls tror jag. det blir kanon mysigt för dom har tre eller fyra människorna som helt enkelt får sätta sig bakom varandra och prata med varandras nackar. men det är ju kul. vad är det för fel på alla andra säten som innehåller två sittplatser om man ändå bara är en person? JO INGET! sitt inte på fyra sättet förhelvete! ursäkta svordommen. när jag ändå gnäller lite på bussar. kan jag ju passa på att nämna att det är fantastiskt med snö. verkligen. speciellt när bussen inte orkar upp för en liten backe. så först står man och väntar på bussen i ungerfär 30 min för att man så innerligt vill tro att bussen faktiskt ska orka upp. sedan när man väl ger upp och går ner för backen till nästa busshållsplats ca 20 min gångsavstånd åker busshelvetet upp för backen. jag vill bara summera detta till att det blir hela f e m t i o minuter ute i snöstormen. fantastiskt det här med snö. fantastiskt var ordet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0